Reclamă publicitară Laser:
Reclamele publicitare outdoor sau indoor au devenit în zilele noastre cea mai de impact metodă de promovare folosită atât de companiile cu bugete mari de marketing, dar și de companiile mai mici. Bannere, mesh-uri, firme luminoase, litere volumetrice, panouri publicitare sunt soluții care cer foarte mult timp și bani înainte de ziua evenimentului.
Vă prezentam avantajele marketingului publicitar cu Lasere:
– Timp de instalare mic, maxim 2 ore pentru o zonă de proiecție.
– Acoperim suprafețe foarte mari și diferite, de la distanțe foarte mari.
– Grafica Laser 3D animată are impact vizual mult mai mare decât orice altă sursă de lumină.
– În timpul proiecției se pot transmite și raze laser la distanțe de km, care atrag și mai mulți urmăritori.

Mai jos prezentam toate posibilitățile de proiecție cu Laser.

Există două moduri de utilizare a sistemelor Laser: Lasere atmosferice, undele laser se proiectează către audiență fără a exista un punct de final și proiecțiile laser unde avem nevoie de suprafețe de proiecție.

Putem avea ecrane de proiecție frontală sau ecrane de proiecție din spate.


Ecranele de proiecție frontală sunt de obicei realizate din materiale pline, cum ar fi pentru majoritatea proiecțiilor video. Acest material are de obicei valori de reflecție foarte bune și, prin urmare, sunt foarte potrivite pentru proiecții luminoase. Culoarea acestui tip de ecran este de obicei albă (pentru a obține cel mai bun factor de reflecție). Dacă se folosește un ecran de proiecție frontală, spectatorii văd proiecția din aceeași direcție de unde proiectorul laser desenează.

Ecranele de proiecție din spate sunt de obicei realizate dintr-un material semi-transluminescent, astfel încât acestea nu reflectă lumina, ci creează un fel de “strălucire”. În funcție de opacitate, ecranele de proiecție din spate permit uneori ca o parte din fasciculul laser să treacă prin material. Culoarea acestui tip de ecrane este de obicei gri deschis.
Proiecțiile din spate se realizează din partea opusă a spectatorilor – proiectorul laser se confruntă cu publicul, cu ecranul de proiecție spate din mijloc.

Ecran de proiecție Gauze / ecran de proiecție plasă:
Ecranele de proiecție Gauze sunt confecționate dintr-un material tip “plasă”, ceea ce înseamnă că țesătura are multe găuri mici. Ecranele Gauze pot fi utilizate atât pentru proiecții față cât și spate. Datorită numeroaselor găuri mici, fasciculele laser pot trece prin material și împreună cu fumul /ceață să obținem un efect 3D, fascicolul divergent face ca spectatorii să simtă că ar fi integrați în spectacol.
Utilizarea unui ecran Gauze oferă astfel oportunități atât pentru spectacolul de lasere atmosferice, cât și pentru spectacole grafice / text.

Proiecție pe suprafețe de Sticlă Opacă / sticlă cu aspect ‘inghețat
În cazul în care suprafețele normale de sticlă nu sunt de obicei potrivite pentru proiecții cu laser (valoare de reflexie prea mică), sticla opacă poate fi o alternativă foarte potrivită. O soluție de proiecție atât din față, cât și din spate. Acest tip de suprafață de proiecție este adesea utilizat atunci când vine vorba de proiecții către clădiri, proiecții publicitare. Avantajul acestui tip de suprafață de proiecție este că poate fi integrat perfect în majoritatea obiectelor, clădirilor etc., și poate fi ușor transformat într-un „ecran” de proiecție.
Opacitatea și tipul de efect de îngheț influențează puternic capacitatea de proiectare cu laser.

Proiecții pe Apa: Ecran Hydro Shield și Ecran Cortină
Ecranele Hidro Shield creează o suprafață de proiecție destul de plată din apă. Forma acestui ecran este de jumătate de cerc și este generată de jos în sus. Este creat cu o duză plată specială de 180° împreună cu un sistem de pompe foarte puternice. Acest tip de ecran de proiecție necesită o sursă permanentă de apă, elementul duzei este plasat într-un lac sau un bazin de apă mai mare. Ecranele Hidro sunt utilizate pentru combinații de proiecții Video și Laser cu proiecție spate în majoritatea cazurilor.
Avantajul acestor ecrane de proiecție este variabilitatea: poate să apară și să dispară în câteva secunde. Sunt posibile diametre de până la 50m, ceea ce le face potrivite și pentru aplicații la scară largă.

Ecranul Cortină „perdea de apă” este creat din duze in mai multe rânduri, acesta este montat pe tavan, schelă, prin urmare principiul general funcționează opus ecranului Hydro prin picături de apă care cad. Proiecția se poate face din ambele direcții, proiecțiile video ar trebui să se facă frontal pentru a fi vizibile corect.

Pereți, clădiri, stânci, munți
În multe cazuri nu este posibil să fie instalat un ecran de proiecție corespunzător – obiectele deja existente pot fi utilizate ca „ecran”, totuși trebuie luate în considerare unele aspecte tehnice:
Siguranța laserului: în special proiecțiile pe suprafețele reflectante sau deviabile pot fi periculoase.
Vizibilitate: Unele suprafețe nu sunt cu adevărat potrivite pentru proiecție, respectiv suprafețe cu densitate mică, neuniforme.

Proiecțiile pe clădirile cu fațadă din sticlă sunt extrem de dificile până aproape imposibile, deoarece lumina laser este deviată și nu este reflectată. Pentru proiecțiile pe fațade este esențial să existe o suprafață solidă, cel mai bine este un perete alb.
Pe un munte sau pe o rocă, este important ca suprafața să fie cât mai abruptă – roca verticală. Cu cât culoarea suprafeței de piatră / munte este mai deschisă, cu atât mai bine. Pe copaci, pădure, este destul de complicat să obții o suprafață de proiecție uniformă.